De geschiedenis van Bleuforêt

De geschiedenis van Bleuforêt is vooral een geschiedenis van overdracht. De overdracht van een unieke knowhow rond het breien van textielvezels, maar ook de overdracht tussen een vader en zijn zoon. Sinds 1994 produceert Bleuforêt met passie sokken en panty's in het hart van de Vogezen. Tricotage des Vosges is een familiebedrijf waarvan het kapitaal uitsluitend in handen is van de familie Marie.

Keeldata in de geschiedenis van Bleuforêt

Sinds 1994 is het merk Bleuforêt bij elke stap van de weg gebouwd om een van de leiders te worden in de productie van Made in France sokken.

Zakelijke creatie

De Vagney-productielocatie was bestemd voor sluiting. Jacques Marie kocht het vervolgens en richtte het bedrijf Tricotage des Vosges op. Het is gewijd aan de productie van kwaliteitssokken gemaakt van natuurlijke vezels (Merino wol, Schotse garens, kasjmier....)

Merkenbouw

Uit deze overname is het merk Bleuforêt geboren, waarvan de naam de blauwe top van de Vogezen oproept. Het merk wordt eerst gedistribueerd in de Printemps, Galeries Lafayette, BHV, Samaritaine en Bon Marché warenhuizen.

Begin van de export

Sinds 2000 trekt Bleuforêt internationale aandacht. De sokken werden vervolgens geëxporteerd naar warenhuizen in 7 landen, van Canada naar Zweden en Italië. Tegenwoordig zijn onze sokken ook te vinden in Mexico, Japan en China.

Internet verkoop

Bleuforêtsokken worden verkocht op het internet dankzij de eerste e-commerce site.

Vezelkousen

Bleuforêt breidt zijn aanbod uit en biedt een nieuwe generatie fluweelzachte, fijne katoenen panty's, zowel zacht als warm om te dragen.

Distributie in hypermarkten

Het merk Bleuforêt zet zijn eerste stappen in de massadetailhandel. Om aan de eisen van deze nieuwe markt te voldoen, worden andere sokken ingezameld dan die welke bestemd zijn voor de selectieve verkoop.

Hervatting van Olympia bedrijf

Olympia is onder curatele gesteld op het moment van de overname. Dankzij dit herstel zullen ongeveer zestig banen worden gered. Tricotage des Vosges besluit de helft van de productie van Olympia te verplaatsen naar de Vogezen.

Huidbloemenlancering van de huidbloemen

Deze hypoallergene katoenen sokken, zeer dun en zacht, geven een tweede huid effect. Sinds hun lancering behoren de producten van Fleur de Peau tot de belangrijkste producten van het merk.

Opening van de 1ste Bleuforêt-boetieks

Eind 2016 opende Bleuforêt twee boetieks in de kleuren van het merk in Parijs (rue de Rennes) en Lyon (rue Victor Hugo). Consumenten hebben toegang tot het volledige assortiment sokken voor mannen, vrouwen en panty's.

Lunch van een reeks mooie panty's

In 2017 start BLEUFORÊT met de productie van een collectie van 6 top-of-the-range panty's van synthetische garens. Van ultra-transparant (15 denier) tot ondoorzichtig (80 denier), ze bieden een glad gaas dat de schoonheid van de benen versterkt.

Opening van een winkel in Lille

Bleuforêt blijft zijn netwerk van boetieks uitbreiden met de opening van een nieuwe winkel in Rijsel in de historische wijk van de Rue de la Monnaie.

De winkel is in de Rue de la Monnaie in Lille geopend.

Opening van 4 nieuwe winkels

Bleuforêt zet zijn expansie voort door de opening van twee nieuwe verkooppunten in Parijs - rue du commerce en rue saint Dominique, een boetiek in Chamonix en een in Metz